Stiri: MAURICE SENDAK, cel mai frumos omagiu pe care un autor îl poate primi de la un copil: „I-a plăcut atât de tare desenul meu, că l-a mâncat”


MAURICE SENDAK Google Doodle. Mesajul înduioşător primit de MAURICE SENDAK de la un fan „Nu i-a păsat că e un desen de MAURICE SENDAK” - VIDEO

MAURICE SENDAK Google Doodle. Mesajul înduioşător primit de MAURICE SENDAK de la un fan „Nu i-a păsat că e un desen de MAURICE SENDAK” – VIDEO

MAURICE SENDAK, cel mai frumos omagiu pe care un autor îl poate primi de la un copil „I-a plăcut atât de tare desenul meu, că l-a mâncat_1

MAURICE SENDAK, cel mai frumos omagiu pe care un autor îl poate primi de la un copil „I-a plăcut atât de tare desenul meu, că l-a mâncat_1

MAURICE SENDAK, cel mai frumos omagiu pe care un autor îl poate primi de la un copil „I-a plăcut atât de tare desenul meu, că l-a mâncat_2

MAURICE SENDAK, cel mai frumos omagiu pe care un autor îl poate primi de la un copil „I-a plăcut atât de tare desenul meu, că l-a mâncat_2

 

MAURICE SENDAK, declarat cel mai important autor de cărţi pentru copii al secolului 20, este omagiat de Google printr-un Doodle. MAURICE SENDAK s-a născut pe 10 iunie 1928 şi a devenit faimos în întreaga lume cu cartea sa, „Where the wild things are”.

Google Doodle-ul pentru MAURICE SENDAK, făcut public în ziua în care MAURICE SENDAK ar fi împlinit 85 de ani, prezintă personajele din cea mai cunoscută carte a lui MAURICE SENDAK, băieţelul Max şi monştri din junglă.

Lansată în 1963, cartea lui MAURICE SENDAK a fermecat generaţii întregi de copii, chiar dacă la început i-a speriat pe părinţi, deoarece desenele lui MAURICE SENDAK au fost considerate prea înfricoşătoare.

MAURICE SENDAK şi-a amintit la un moment dat reacţia unui fan al său, copil. „Un băieţel mi-a trimis un desen încântător, care mi-a plăcut foarte mult. Aşa că i-am trimis şi eu un desen din ‘Where the wild things are’. Peste ceva timp, mama lui mi-a scris înapoi, spunându-mi că băieţelului i-a plăcut atât de mult desenul, încât l-a mâncat. A fost unul dintre cele mai mari complimente pe care le-am primit. Pe copil nu l-a interesat că desenul era unul original creat de MAURICE SENDAK, i-a plăcut atât de mult încât l-a înghiţit”, a declarat MAURICE SENDAK.

MAURICE SENDAK s-a apropiat de cărţi la o vârstă foarte fragedă, când a fost ţintuit la pat de o boală. MAURICE SENDAK s-a hotărât să devină ilustrator după ce a văzut un film de Walt Disney. În anii ’40 şi ’50, MAURICE SENDAK a realizat desene pentru cărţile altor autori, iar în anii ’60 s-a apucat să scrie şi să ilustreze propriile cărţi.

MAURICE SENDAK a declarat că idolii săi au fost Walt Disney, dar şi Herman Melville, Emily Dickinson şi Mozart. MAURICE SENDAK a fost homosexual şi şi-a recunoscut fără probleme sexualitatea. MAURICE SENDAK a avut o relaţie de 50 de ani cu psihanalistul dr. Eugene Glynn.

MAURICE SENDAK, care spre finalul vieţii s-a remarcat prin donaţia de 1 milion de dolari către un ONG susţinut de iubitul său, a murit pe 8 mai 2012, la un spital din Connecticut, din cauza unui atac cerebral. În necrologul publicat în New York Times, MAURICE SENDAK a fost numit „cel mai mare autor de cărţi pentru copii din secolul 20”.

În Google Doodle-ul pentru MAURICE SENDAK, personajele lui MAURICE SENDAK, monştrii din junglă, îl urmează pe Max, un băieţel deghizat în lup.

mihaimarian1988.wordpress.com

 

 

Lasă un răspuns

